جالبترین های وب

در موضوعات مختلف

جالبترین های وب

در موضوعات مختلف

اقدام جدید آمریکا در مسدود کردن سایت‌های ایران

خبرنگار «تابناک» گزارش داد: در پی فشارهای جدید دولت آمریکا به ارایه‌دهندگان سرورهای اینترنتی در کشور، این شرکت‌ها در اقدامی جدید، اقدام به مسدود کردن دسترسی به سرورهایی کرده‌اند که میزبان پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مستقر در ایران هستند.

به این ترتیب، بنا بر آنچه ایالات متحده آن را «تشدید تحریم ایران» می‌نامد، هاستینگ برخی سایت‌ها که از ایران فروخته یا مدیریت می‌شود، مسدود و نیز امکان دستیابی و تغییر در اطلاعات موجود در سرورها محدود شده است.
این اقدام آمریکا و سرورهای میزبان آن کشور‌، در حالی انجام می‌شود که عمده میزبانی سایت‌‌های کشورمان در آمریکا انجام گرفته و این امر می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری برای فضای اطلاع‌رسانی کشور داشته باشد.
 


این حرکات دیتا سنترها (مراکز داده‌ها) در آمریکا پیش از این نیز سابقه داشته، به گونه‌ای که در ابتدا اقدام به محدود و مسدود کردن کنترل پنل مدیریت سرور مثل Cpanel و Plesk برای جلوگیری از کنترل و یا تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود در سرورها نموده و در حرکت بعدی، اقدام به بستن کامل سایت‌ها و عدم امکان دسترسی به آنها می‌کنند.

 

گفتنی است، وقوع چنین پیشامدهایی با توجه به سابقه قبلی، باید پیشتر توسط مسئولان و عوامل ذیربط با این مسئله پیش‌بینی و راهکارهایی برای این حوادث اندیشیده می‌شد و با توجه به فشارهای گسترده آمریکا و دیگر کشورها که احتمالا از این پس نیز تشدید خواهد شد، در صورت پیش‌بینی نکردن تدابیر سودمند، بسیاری از سایت‌های اینترنتی و شرکت‌های ارایه‌دهنده هاستینگ، دچار مشکل می‌شوند در صورتی که با اجرای درست موضوع «اینترنت ملی» و تفکیک پهنای باند مصرفی ناشی از مراجعات داخلی از خارجی و ساماندهی بخش قابل‌توجهی از نیاز اینترنت کشور امکان‌پذیر است.

البته لازم به ذکر است که در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های سنگینی توسط بخش خصوصی و دولتی در راه‌اندازی مراکز داده انجام شده است، ولی به دلایل متعدد اقتصادی و فنی ،استفاده از مراکز داده داخلی توجیه اقتصادی و فنی ندارد و این مراکز داده حتی از جذب درصد ناچیزی از بازار سرویس‌های میزبانی ناکام مانده‌اند.
 
از:خاک سرخ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد