جالبترین های وب

در موضوعات مختلف

جالبترین های وب

در موضوعات مختلف

ازدواج همجنس گرایان در آمریکا

با وجود مخالفت شدید نهادهای محافظه کار

دادگاه عالی کالیفرنیا ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرد

به گزارش شیعه نیوز به نقل از العربیه ، دادگاه عالی ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرده است که ازدواج همجنسگرایان در این ایالت مانعی ندارد.
ضمن اینکه رای دادگاه کالیفرنیا برای همجنس گرایان تصمیمی تاریخی به حساب می آید ولی گفته می شود که این امر دیری نخواهد پایید.

همجنس گرایان پس از اعلام رای دادگاه با اشک شوق از این تصمیم استقبال کردند و در خارج از صحن دادگاه یکدیگر را در آغوش کشیدند و همدیگر را بوسیدند.

در همین حال محافظه کاران و گروههای مذهبی به شدت به این تصمیم دادگاه اعتراض کردند و مطابق قانون اساسی آمریکا خواهان اصلاحیه ای برای لغو تصمیم دادگاه شدند.

احتمالا آنها در ماه نوامبر (تا شش ماه دیگر) اقدام خواهند کرد و این امر را به رای گیری دوباره خواهند گذاشت.

یکی از همجنسگرایان که از تصمیم دادگاه به شعف آمده بود با شادی گفت که عاشق همجنس خود است و گفت که اکنون این قانون همجنسگرایان را با دیگر اقشار جامعه مساوی به حساب می آود و حق ازدواج را به آنها می دهد.

دو زن همجنسگرای دیگر نیز بلافاصله اعلام کردند که باهم ازدواج خواهند کرد.

شمار زیادی از همجنسگرایان و طرفداران حقوق آنها نیز در ساختمان شهرداری گرد آمدند و با پیچیدن پرچهمای رنگین کمانی نشان همجنسگرایان به دورخود از این اقدام دادگاه استقبال کردند.

گزارشها حاکیست که همجنسگرایان در دیگر ایالتهای آمریکا نیز از این تصمیم استقبال کرده اند و برخی از آنها گفته اند که در تمام عمر خود منتظر چنین روزی بوده اند.

به محض اعلام این خبر شماری از زنان و مردان همجنسگرا که از مدتی قبل زندگی با همجنسهایشان را شروع کرده بودند، در مقابل ساختمان شهرداری شهر سانفرانسیسکو صف کشیدند تا برای گرفتن دفترچه ازدواج ثبت نام کنند.

ولی جیمز دابسون رییس انجمن حمایت از خانواده که نهادی محافظه کار و مسیحی است این تصمیم دادگاه را تصمیمی زشت و ظالمانه توصیف کرد.
سازمان آقای دابسون پیش از این هزاران دلار صرف مبارزه با قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان کرده است.

او در بیانیه ای از مردم کالیفرنیا خواست تا با صیانت از تعریف سنتی ازدواج علیه تصمیم دادگاه اقدام کنند و به گفته او به تصمیم ظالمانه دادگاه تسلیم نشوند.

منبع خبر: العربیه
 

شیعه نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد